Saturday 31 December 2016

Deciding a name

Assalamualaikum guys!

Basically time aku tengah tulis entry ni, aku berada di sebuah pejabat pos untuk bayar bil. (bapak aku suruh gi bayar -_-"). So sementara menunggu turn yang mungkin memakan masa yang agak lama ni, (aku tak pasti la sama ada orang yang ramai ataupun tempat ni yg sempit. Hmmmm...) jadi boleh la aku menghilangkan bosan dengan menulis something. See? Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin kalau aku x disuruh bayar bil, entah bila entah aku nk update blog ni. Hiks.

Waktu awal2 aku beranakkan blog ni, aku tak terfikir pulak pemilihan nama tu penting. So aku tak introduce pun diri aku with any name. Yang ada pun cuma profile name yang aku pilih time buat account Gugelplas tu.

So entry kali ni aku just nak menjawab persoalan few orang yang bertanya, "nak panggil awak apa ya?" sebab maybe nama Penjihad Nafsu yang terpapar kat celah2 blog aku ni cam tak catchy sangat or susah nak disebut or macam bukan nama je gayanya. Haha. So aku amek masa yang agak lama jugak la untuk fikir masak2 nak pilih nama apa. Siyes gua cakap, bukan senang nak pilih nama. Feeling dia macam nak pilih nama untuk anak sulung gituhh.. Haha ok. Tu over. But serious itu yang aku rasa. Hiks.

So setelah berhari2 lamanya, setelah beberapa sesi termenung dan pertapaan (especially dalam toilet. Haha), maka juri telah membuat keputusan..

Call me Penji.

Aku just derive nama from nama Penjihad Nafsu tu je. Haha. Sebab susah sangat nak pilih nama la guys. But then aku realize something. Mesti nanti ada orang yang akan have problem untuk sebut nama Penji tu. So aku provide formula kat bawah ni untuk korang ye, supaya semua orang akan sebut dengan betul, tepat, padat dan mampat. (takde kaitan)


Buang 'had' je. (a.k.a tanpa had.) Hiks. 

So Penji, okay? 

Dia macam bila korang nak sebut 'BENCI' tapi korang pelat or lidah pendek or malas nak sebut betul2. Haaaaa itu macam laaa.. 

Kalau dari segi falsafahnya, aku buang perkataan 'HAD' daripada perkataan 'PENJIHAD' tu untuk menunjukkan yang I am a Penjihad tanpa had. Yeaahhhhhh... B-) 
falsafah lah sangatt! Hahaha. 

Soooo... Hope ini menjawab persoalan korang2. Again, malas nak tulis panjang2. ;P

Sekian saja from Penji, hevva blessed New Year, guys! :D

14 comments:

  1. Hi penji. Aku juga golongan minoriti yang mencintai tuhan nya. Selamat tahun baru. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Nov C! Selamat tahun baru juga :D

      Teruskan mencintai tuhan :)

      Delete
  2. Hi Penji ...nanti ada orang usik ko tambah 'lat' kat belakang.
    Hahaha .. gurau2 jer. Happy New Year !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiyyooo.. Bahayanya pemikiran aras tinggi tu.(@.@)Haha

      Happy new year Nu'man! May the force be with you.

      Delete
  3. Happy new year penji..tapi kan aku rasa lagi sedap kalau pronounce nama kau as pen( pen yang utk menulis)-ji..so pen-ji..hikss

    ReplyDelete
  4. Isu huruf 'e' dan sebutan2nya ni da menghantui aku dari sejak aku kecil lagi. Sebab nama kampung aku pun ada huruf 'e' yang orang selalu salah sebut. Pernah sekali tu Dj radio sebut nama kampung aku (sbb ada org kmpung buat request lagu). But of course, dia sebut salah. Haha

    Tapi Aries Kid, sebut je la mana2 pun yg rasa sedap. Yg penting kau bahagia di tahun baru yg mulia.

    Anyway, happy new year beb! :D

    ReplyDelete
  5. Wah penji, macam ada bunyi2 nama watak Japan pulakk. Nice name wei :)

    Happy new year eh Penji huhu

    ReplyDelete
  6. Dlu kecik2 crush kt hero2 katun jepun. Hehe

    Happy new year too, Talhah! :D

    ReplyDelete
  7. hai penji happy new year :* haha

    ReplyDelete
  8. Selamat Tahun baru En Penji...;-)

    ReplyDelete
  9. Selamat tahun baru, inchik Amir. :D

    ReplyDelete
  10. Hi Penji...aku Kamen Shinobi, panggil Kamen....hihi

    Selamat berkenalan dan teruskan berkarya! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Mr.Kamen. Selamat berkenalan! *lambai tangan laju2 :D

      Delete

2021 quick update

 Assalamualaikum  2 tahun tak bukak blog ni.  entah kenapa tiba2 teringat blog ni pagi tadi. dalam masa 2 tahun ni macam2 dah berlaku i'...